torstai 23. elokuuta 2012

Koululaistoimittajat 100-vuotisjuhlissa: Presidentti Tarja Halosen haastattelu

Käpylän kasvitarhalla oli  100 -vuotisjuhlat, joihin itse Tarja Halonen saapui visiitille. Hän oli kasvitarhan pääpuhuja, ja paparazzimme haastattelivat häntä puheen loputtua. Tarja Halonen itse kertoo kuinka työlästä kasvien hoitaminen voi olla:

(6A: Noa, Nadiifo, Farhia, Viivi, Eino, Sohvi )

Mikä sai teidät mukaan tähän tapahtumaan?Tämä on käytännön kestävän kehityksen asia.

Olitteko lapsena kiinnostunut kasvitarhatoiminnasta?
Ei ollut mitään tilaisuutta, kun kasvettiin Helsingin Kalliossa, eikä ollut kesämökkiä. Mutta sitten kun me muutettiin Roihuvuoreen, siinä lähellä oli Marjaniemen siirtolapuutarha, missä mulla nyt on puutarha Itse olin siellä vain katselemassa, mutta sitten maalla yhdessä sukulaisperheen kanssa sain hieman viljellä, tai jouduin aina ”välillä” kitkemään.

Ooksä ollut ennen täällä?
Oon kävellyt tästä ohi, mutta en ole tutustunut lähemmin. On tuttuja, joilla on Kumpulassa , tossa siirtolapuutarhassa lomamökki.

Harrastatko hyötykasvien viljelyä edelleen?
Kyllä mutta enemmän tällä hetkellä kuitenkin pensaiden ja puiden avulla ja sit yrttejä. Aikasemmin Marjaniemessä mulla oli sekä perunamaa , että mansikkamaa. Nyt mä olen siirtynyt vadelmiin ja viinimarjoihin, luumuihin, omenoihin ja sitten jonkin verran salaattia. Ja sitten näitä yrttejä.

Mikä on teidän lempivihannes?
Riippuu ajankohdasta, mutta olen ostanut täältä nyt kesäkurpitsan

Mitä mieltä olette kasvitarhasta?
Upea asia! Aivan upea asia! Ja kiva, että teette haastattelujakin.

Kiitos!
Ja sitten erityiset kiitokset näille ohjaajille siitä, että siellä oli laitettu niitä eri basilika ja chilejä. Mä en ole chilejä vielä uskaltanut kasvattaa. Must tuntuu, että voin oppia, mä kuulin, että sitä on osin vietnamilaisessa keittiössä käytetty. Mä ajattelin, että se on ihan uus asia, että siitä vois kirjottaa enemmän lehdissäkin, että mitä kaikkea uutta voi oppia, ei perinteisestä suomalaiskeittiöstä. Mutta hyvä tsemppiä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti