sunnuntai 25. marraskuuta 2012

EKA KERTA UUSISSA TILOISSA

                                            
Mä en ole koko ylä-asteeni aikana päässyt näkemään "kokonaista" Hykkylän
rakennusta. Perjantaina kymmenen aikoihin mä kuitenkin pääsin vihdoin
näkemään sen, ainakin tavallaan. Rehtori pyysi mua ja muutamaa opettajaa
mukaansa katsomaan Hykkylän "uutta puolta". Tottakai mä menin! Eihän
siellä vielä kukaan oppilas ollut käynyt ja mä olin utelias. Kun mä astuin
sille puolelle Hykkylää, se tuntui oudolta. Enhän mä ollut nähnyt sitä puolta
muutamaan vuoteen, enkä mä ollut koskaan nähnyt sitä sellaisena, kuin mitä
se nyt oli.



Vaikka jossain päin näkyikin vielä laudan pätkiä, rakennusmiehiä ja
sähköjohtoja roikkui katosta, mä tiesin että tulisin viihtymään siellä. Käytävät
ei ollu semmosia ankeita vaan ne oli värikkäitä. Kun kielten ja äikän ja varmaan
muutamien muidenkin aineiden luokat siirtyy Hykkylään, voisi sanoa, että
pelastus saapuu. Ei tarvitse enää muutaman kymmenen asteen pakkasessa
juosta Väinölään tunneille, eikä tarvitsis kiivetä välttämättä enää joka päivä
sinne vitos kerrokseen! Oi tätä onnen määrää! Mä näin tietysti myös uuden
taukoaulan ja sen viereisestä tilasta tulisi oppilaskunta huone. Mä pystyin jo
kuvittelemaan, miten viihtyisä siitäkin tilasta tulisi, kunhan nyt vaan saataisiin
kaikki nopeasti valmiiksi.
Nostalgisin fiilis tuli kun mä astuin ruokalaan! Ensinäkin, iso ruokala! Ei enää
niitä Väinölän ahtaita vanhoja köksän luokkia, vaan ihan oikea ruokala! Sinne
astuessani mä muistin pari vuotta sitten pidetyn vappu-karaoken, sen kun kaikki
taputti jos jokui sattui vahingossa rikkomaan lasin ja sen kuinka koko koulu
lauloi yhdessä ruokailun aikana aina sille, jolla oli synttärit. Ehkä tän kaiken
vois nyt saada takasin, kun me saatais oikea ruokalakin takaisin :)
Mä en voi edes kuvitella, että mä pääsen käymään peruskouluni loppuun
VALMIISSA Hykkylässä! Muutaman kuukauden päästä ei tarvitse enää kuunnella
porakoneen ääniä tai lautojen hakkaamista kun istuu tunnilla, vaan jo Joulun
jälkeen me kaikki päästäis näkemään Hykkylä kokonaisena, värikkäänä ja
uutena. Sitä odotellessa sitten! Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Oppilaskunnan puheenjohtaja Wiltsu Seppä

IMG_0487.jpg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti