perjantai 19. huhtikuuta 2013

Luontoluokkien tiedepäivä 18.4.13

Tiedepäivien tulokset on laskettu. Ne löytyvät täältä
Ryhmät voivat käydä katsomassa vihkojaan Väinölän opehuoneesta Paulalta maanantaina.


"Tiedepäivään osallistui 3.-6. luontoluokat eli yli 80 oppilasta. Päivissä kisattiin kolmen oppilaan ryhmissä. Osallistujat olivat joka ryhmässä eri-ikäisiä. Rasteja oli Väinölässä ja sen pihalla. Ulkona oli tulitikkurasti, kaukoputkirasti ja suunnistusrasti. Sisällä oli paljon erilaisia pisteitä mm. liikuntasalissa ja luokissa. Lääkäripisteessä kuunneltiin stetoskoopilla, mitattiin desibelejä ja vaikka mitä. Ympäri koulua oli bonustehtäviä, joista sai lisäpisteitä. Bonustehtäviä oli kahteenkymmeneen asti.
Mielestäni tiedepäivä oli kiva tapahtuma ja kaikki olivat reippaalla mielellä mukana, mikä oli mukava huomata. Tällaisia tapahtumia saisi olla useammin."



"Itse en ollut missään ryhmässä, sillä olin pitämässä tulitikkupistettä Väinolän pihalla. Siinä kävi paljon ihmisiä. Monet halusivat tulla siihen, sillä heistä tulitikkujen polttaminen oli mielenkiintoista. Erään henkilön mielestä ne tuoksuivat hyvältä. XD."

"Eilen oli siis Tiederasti-päivät . Se meni muuten hyvin paitsi että muutama 5.luokkalainen

sekoili ”Galileon kaukoputken” rastin kohdalla. Pienemmät (3 -4) käyttäytyivät esimerkillisesti ja 6.luokkalaiset opastivat mielestäni kohtuullisen hyvin (ryhmästä riippuen) en varsinaisesti kehu itseäni koska päästin meidän ryhmäläisen karkaamaan. Eihän kukaan ole täydellinen. Minun mielestäni Eino Tyrväsen pitämä Galileon kaukoputket rasti oli paras. Eino puhui kohteliaasti ja opasti mielellään kaikkia jotka ei aivan ymmärtänyt rastin ideaa. Muut rastit olivat myös hauskoja vaikka minua ei onnistanut kaikissa esimerkiksi tulen sytytys rastilla tikkuni sammui alle kolmessa sekunnissa"

 


" Olin samassa ryhmässä Sofian ja Burhanin kanssa. Huonoin rastimies oli kaukoputkirastilla. Hän oli epäkohtelias ja hän haukkui minua. Olen voittajan hyvä isoveli. Olen aina tukenut häntä opiskeluissa mitä nyt eilen ammuskelin häntä niittipyssyllä. Mutta sen jälkeen hän ja hänen kaverinsa hyökkäsivät ja potkivat minua. Portaiden laskeminen oli erittäin tylsää. Hauskinta oli estää Aksua saamasta parempaa aikaa suunnistusrastissa. Englannin kielinen rasti oli hämärä"


"Olin rastimiehenä Galilein kaukoputket nimisellä rastilla. Siinä piti kaukoputken avulla löytää ja lukea ylhäällä ikkunassa oleva teksti. Suurin osa suoriutui tehtävästä hyvin ja monet olivat oikein innokkaita. Tosin kisan lopussa eräät pojat olivat hieman häiriöksi. Kaukoputki joutui myös pari kertaa ryöstöyrityksen kohteeksi."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti