tiistai 14. lokakuuta 2014

3a koodiviikoilla

3A-luokka osallistui Kumpulan kampuksella järjestettäviin koodausviikkoihin. Ensimmäinen tehtävä oli jotain ihan muuta kuin koodaamista. Harjoittelimme yhteistyötaitoja, joita koodaamisessakin tarvitaan. Ryhmälle annettiin tehtäväksi 20 minuutissa saada vaahtokarkki mahdollisimman korkealle pöydän pinnasta. Apuvälineinä oli 20 spagettia ja metri lankaa sekä maalarinteippiä. Aluksi näytti siltä, että kaikilla tulee hurjan korkeat tornit, joiden kärjessä keikkuu vaahtokarkki. Ajan loppuessa kävi kuitenkin niin, että kaikkien rakennelmat sortuivat. Paras tulos taisi jäädä alle neljään senttiin ja ihan miinuksen puolellekin mentiin, kun vaahtokarkit roikkuivat pöydän reunan alapuolella. Tämän tehtävän jälkeen pääsimme käsiksi koodaamiseen. Ohjelmoimme käyttäen Scratch-ohjelmaa. Jokainen sai suunnitella itselleen pelin, jossa on takaa-ajaja sekä joku mitä yritetään saavuttaa. Hauskaa oli ja moni sanoi heti kokeilevansa kotonakin Scratchia.


Ohjelman löydät osoitteesta: http://scratch.mit.edu
Koulussamme on myös pelikerho, jossa tehdään pelejä Kodulla http://www.kodugamelab.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti