lauantai 13. toukokuuta 2017

Terveisiä Kevätnäyttelystä!




Mukava joukko väkeä saapui koululle tiistai-iltana tutkimaan 
kouluvuoden kuluessa aikaan saatua, tapaamaan tuttuja
 ja nauttimaan nyyttäreiden antimista Kevätnäyttelyssä. 

Kutosten Keskiaikailmiön linnoja

Saimme mukaan myös maalauksia Koskelan nelosilta.

Esillä oli töitä ja projekteja yli ainerajojen ja ilmiöiden,
ja ripustuksen pikkuhiljaa valmistuessa käytävillä kajahteli 
monenlaisia kommentteja jo ennen avajaisia:

"Apua tossa on mun työ!"
"Ou mai gaad siis mä en osannut kakkosella mitään!"
"Mäkin haluun tehdä tollasen!"
"Onko joku oppilas tehnyt tän? Ai ite?"


"Hei tossa on mun talo! Mä oon kuuluisa!"
 
 


Vaikka sää ulkona oli hyytävä ja arvaamaton, lämpeni tunnelma sisällä 
talossa kotiväen, opettajien ja oppilaiden jalkautuessa kiertämään koulua.

Käsityötunneilla huovutetut otukset herättivät ihastusta.







Kaunein roska -näyttelystä jokunen roska jopa katosi illan aikana. 
Päätimme ajatella, että saivat uuden elämän jonkun toisen aarteena.






                        Kaunis kiitos VY:lle yhteistyöstä, näyttelyvieraille illan elävöittämisestä, 
koulun aikuisille yhteen hiileen puhaltamisesta ja erityisesti oppilaille,
joita ilman olisimme tyytyneet ihailemaan ikkunanäkymiä ja pohtimaan,
tuleeko taivaalta vettä, räntää, lunta vaiko kenties pelkkää hyhmää.

Kuvat: Teittinen ja Nieminen




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti